Pages

Wednesday, September 11, 2013

Molar, Colorado



IMG_4100





Dag 2 van de vakantie en het regent nog hardere pijpestelen dan gisteren.
'So very unusual, this weather!' blijft iedereen ons maar vertellen.

Toen ik vanmorgen de weerberichten bekeek voor alle plaatsen in Colorado en New Mexico waar we deze weken nog naar toe hopen te gaan, zonk de moed me in de schoenen. Wolkjes waar druppels uitkwamen, wolkjes waar bliksemschichten uitkwamen, en regenkans percentages die de kans op zon zo goed als nul maken.

We hadden een enerverende ochtend. Ik dronk koffie en at chocolade courgette cake bij De lachende geit, terwijl Dennis een Amerikaanse tandarts bezocht om van de kiespijn af te komen die hem al dagen kwelde. Een uur later stond hij aan mijn tafeltje met een dikke wang, een plastic kiezendoosje met daarin zijn radicaal doormidden gespleten kies, en een paar schitterende, niet voor blogpubliek geschikte kleurenfoto's van toen die kies nog in zijn kaak zat.

Nu hangen we al de hele middag rond op onze hotelkamer, die eigenlijk geen kamer is maar een houten huisje met piepkleine raampjes waardoor we de regen nog steeds gestaag op de voor de deur geparkeerde auto's zien neerkletteren.

IMG_4098


"Ik verveel me," zeg ik.
"Jij moet niet zeuren, ik ben veel zieliger dan jij, ik mag vanavond niet eens bier drinken!"

Morgen rijden we ergens anders heen, al moeten we nog even de kaart en het weerbericht naast elkaar leggen om te zien wat regentechnisch de beste oplossing is. En nu gaan we samen op het kleine laptopje de nieuwste aflevering van Breaking Bad kijken, en ik drink vanavond een biertje, en neem Dennis ergens mee naar toe waar ze soep hebben, omdat kauwen pijn doet.

IMG_4097









No comments:

Post a Comment